Tänk er detta scenario;

En potentiell kund surfar in på e-conomic, nyfiken och begeistrad över programmet. Kunden vill dock ha hjälp med sin bokföring och behöver därför en administratör och klickar sig vidare till ”Revisorlista”.

Där hittar kunden sin stad och ska nu välja en bokföringsbyrå/revisor att samarbeta med, men ingen ytterligare information kommer upp när kunden klickat sig in på den valda byrån.

Den potentiella kunden blir besviken och lämnar sidan.

För att detta scenario inte ska bli verklighet är det viktigt, för alla parter, att ha en uppdaterad och innehållsrik administratörssida. Om ni är osäkra på hur man går till väga så ska jag nu guida er igenom de olika stegen.

Inne i ert avtal under fliken ”Administratör” finns ett antal hjälpfulla länkar;

Börja med att se till att er ”Företagsdata” stämmer – adress, telefonnummer, fax, e-post osv.

Gå därefter vidare till ”Logotyp”. Här kan ni överföra er logotyp. Logotypen måste vara i något av följande format: JPG, GIF, PNG.

Under ”Tjänster” kan ni kryssa för vilka tjänster som erbjuds, där finns mycket att välja av, bland annat bokslut, skattedeklaration, löpande bokföring osv.

I ”Webbplatsinformation” har ni 12 raders text till ert förfogande. Här kan ni göra reklam för er byrå och utforma texten efter vad som passar just er.

Fliken ”Representation i media” är ny, här kan ni välja att länka till er sida på respektive sociala media och därmed skapa en bättre dialog med kunderna.

Klicka på pennan till höger och skriv in er Facebook, Twitter samt LinkedIn- adress.

Sist men inte minst, under ”Certifiering” kan ni kryssa för vilken typ av certifiering ni har. Välj mellan tre typer; FAR, SRF, SFK.

När ändringarna är gjorda tar det några timmar innan systemet har uppdaterats och det blir synligt.

Att ha en uppdaterad administratörssida är ett utmärkt sätt att marknadsföra sig och ha en engagerad dialog med sina kunder. Så avvara därför några minuter till att göra i ordning er sida, det kommer att gynna alla.

Jag avslutar inlägget med det gamla ordspråket; syns man inte finns man inte 😉