e-copedia - bild till blogginlägg

Detta är del 6/6 i serien ”Supporten, lösningsförslagen och människorna bakom”. Här får du möta en supportmedarbetare som ger tips till hur du får mest möjligt ut av de olika supportlösningarna. Temat denna gång är e-copedia, ditt online hjälplexikon som är tillgängligt dygnet runt.

 

Möt Mimmi, supportmedarbetare med raka svar

Jag tog tillfället i akt och frågade Mimmi om e-copedia och vad kunderna själva framhäver som de största fördelarna:

– Mimmi, kan du beskriva lite kort vad e-copedia är och hur det hjälper kunderna?mimmi-foto till bloggen
”Javisst! e-copedia är kundens online hjälplexikon. Det innehåller hjälpartiklar som beskriver viktiga funktioner och arbetsgångar i
e-conomic.”

”Jag vill poängtera”, fortsätter hon, ”att vi kompletterar innehållet i takt med att vi utvecklar nya funktioner, därför kan det i vissa situationer saknas uppdaterad information. Vi beklagar detta på förhand och gör naturligtvis vårt bästa för att hålla e-copedia aktuellt och fräscht.”.

– Ja, det är naturligtvis alltid en fråga om resurser. Mimmi, baserat på den feedback vi fått från våra kunder kring e-copedia – vilka är de tre största fördelarna?

”Först och främst är kunderna tacksamma för att e-copedia är tillgängligt dygnet runt. Allt som behövs för att få hjälp är ju egentligen bara en uppkoppling till internet. Kunden är därför inte beroende av öppettider i supporten, utan kan söka hjälp när det passar dem bäst.

– e-copedia är alltså tillgängligt dygnet runt. Kunderna betonar även två andra stora fördelar, vilka är det?

”Priset”, säger Mimmi bestämt, ”e-copedia är en kostnadsfri supportlösning! Nummer tre är helt klart överblicken. Det är lätt att hitta runt bland artiklarna via vänstermenyn eller via sökfältet i toppen av samtliga sidor. Vi lägger även stor vikt vid att den enskilda artikeln är logiskt uppbyggd, så att kunden enbart med hjälp av artiklarna kan lösa problemet.”

 

Vilka är dina förslag till förbättringar av e-copedia?

Kommentera nedan och ge oss din åsikt.