Chatt till blogg

Chatten är perfekt till mindre komplicerade ärenden.

Detta inlägg är del 1/6 i serien ”Supporten, lösningsförslagen och människorna bakom”. Här får du möta en supportmedarbetare som ger tips till hur du får mest möjligt ut av de olika lösningarna. Vi har sex olika kostnadsfria supportlösningar som passar till alla situationer. De fyra personliga är chatt, e-post, telefon samt webbkurser. Därutöver så har vi två dygnet runt-lösningar som är hjälpfilmer och e-copedia.

 

Välkommen till e-conomic chattsupport

Som du kanske vet, är chatt en kommunikationsform där ett chattfönster öppnas i din webbläsare. Här för du en skriftlig dialog med supportmedarbetaren i realtid.

Du kommer säkert att stöta på flera av supportmedarbetarna inom de sex olika lösningarna, men vi har några specialister inom varje område.

 

Möt vår chattspecialist CristinaCristina till blogg

Som en av de garvade i supportgänget, är Cristina en viktig resurs som spelar på alla positioner i laget. Med sin ekonomibakgrund och breda kunskap i e-conomic så sätter hon sig snabbt in i ditt ärende och kan snabbt hjälpa dig vidare i din bokföring.

 

De tre största fördelarna med chatten för dig som kund, berättar Cristina, ”är att du når chatten direkt från applikationen, du slipper kötid och kommer fram till en supportmedarbetare direkt. Dessutom kan du direkt få vidare hänvisning till e-copedia, i form av en klickbar länk.”.

Men om vi ska kunna vara riktigt effektiva”, fortsätter hon, ”så är det en god idé att knappa in ditt avtalsnummer i e-conomic, då slår vi upp dig direkt.”.

”När dialogen är över kan du välja att skriva ut textchatten direkt från chattfönstret eller få den skickad per e-post. På så vis har du historiken arkiverad och kan referera till den om du får behov för det. Du kan även ändra textstorleken i chattfönstret vilket är väldigt skönt om du har en liten skärm, eller om du till exempel chattar från din bärbara enhet.”.

 

Kommentera gärna nedan

Har du några förslag till hur vi kan bli mer effektiva så kommentera gärna nedan – eller varför inte återkoppla nästa gång du chattar med oss?

Vad tycker du är fördelarna med chatten? Ge oss gärna din åsikt och kommentera nedan.