fakturor

I det här blogginlägget ska vi titta lite på hur du kan förbättra dina bokföringsprocesser, så du kan få mer tid över till annat i ditt företag. Vi vill gärna visa dig hur du kan öka din effektivitet med e-conomics smarta avtalsfunktion. Vill du minska tiden du normalt använder på fakturering? Då ska du läsa vidare.

Varje gång du säljer en produkt eller tjänst, så ska du självklart in i ditt bokföringsprogram och skapa en faktura. På så sätt försäkrar du dig om att få betalt för det du har levererat.

Men för de allra flesta är det inte de administrativa uppgifterna man brinner allra mest för i företaget. Tvärtom! Det kan både vara tidskrävande och irriterande när det är en likadan faktura som ska skickas ut gång på gång.


Automatisera och spara tid

Skulle det inte vara bra om ditt bokföringsprogram kunde göra en del av arbetet åt dig?

Du har olika möjligheter när det kommer till att effektivisera din praxis för bokföring. Om du till exempel ska skicka ut en faktura, kan du enkelt kopiera den senaste fakturan du skickade, så slipper du skapa en ny faktura från grunden. Det enda du behöver göra är att gå in i ditt arkiv och ta fram den avsedda fakturan. På så vis kan du fakturera dina kunder på nolltid!

Som användare av e-conomic har du dessutom möjlighet att aktivera tilläggsmodulen Avtal, och automatisera din faktureringsprocess. Det betyder att om du ska skicka ut samma faktura till många kunder, eller har flera kunder som köper samma tjänst eller produkt under bestämda tidsintervaller, så behöver du endast skapa fakturan en gång.

Du sparar inte bara din dyrbara tid genom att använda avtalsmodulen, du kan enkelt uppdatera dina kunders upplysningar eftersom funktionen är integrerad med e-conomics andra funktioner. Rutinuppgifterna blir med andra ord en barnlek!


Vad väntar du på?

Du är bara några få musklick från att komma igång med massfakturering!

Lär dig mer om tilläggsmodulen Avtal, och se hur lätt du kommer igång.