I första delen av vår sommarblogg-serie ‘ Redo för semestern’ pratade vi om tips och tricks för hur du kunde förbereda dig inför semestern genom att automatisera och effektivisera dina administrativa processer.

I den andra delen av vår blogg-serie så vill vi ge dig några tips och tricks på hur du faktiskt kan styra ditt administrativa arbete från E6:an, från solstolen på Mallorca eller under din upptäcktsresa i Vietnam. Häng på så ska jag berätta för dig hur du arbetar mobilt och flexibelt under semestern.

Är du en av dem som multi-taskar lite under semestern och varvar sol och bad, med bokföring och andra småuppgifter relevanta för din verksamhet? Ofta så är det ju faktiskt så verkligheten ser ut för många entreprenörer. Vi på e-conomic vill hjälpa dig genom att kunna erbjuda enkla funktioner och integrationer som gör det möjligt för dig att arbeta så mobilt och flexibelt som möjligt i sommar.

Njut av semestern del 1

 

En administrativ utmaning som både kan vara tidskrävande och göra det svårt för dig att arbeta mobilt, är hanteringen av underlag. Vi har en tilläggsmodul som heter skanning som hjälper dig att tackla den där utmaningen. Så vad sägs om att vi börjar där?

Det här kan du med vår tilläggsmodul skanning:

  • Förenkla hanteringen av underlag och vara oberoende av en fysisk plats för att hantera dina underlag
  • Eftersom att din hantering är komplett integrerat med ditt bokföringssystem och e-conomics API, har du 100% data-backup på samtliga underlag – så kan du känna dig helt trygg
  • Både du och din redovisningskonsult har full åtkomst till samtliga underlag 24/7 vilket gör det enkelt för er att samarbeta även fast att ni befinner er på olika platser
  • Dokumenteringen av underlag, sker och uppdateras i realtid i ditt e-conomic system så att du kan vara säker på att all information är uppdaterad

När du som kund har tackat ja till att förenkla hanteringen av underlag via vår skannings modul, så kan du även gå in här och ladda ner vår app ’utgifter’ som förenklar ditt arbete ännu mer.

Så här hjälper tilläggsmodulen dig att arbeta mobilt:
Efter att du har aktiverat tilläggsmodulen skanning i ditt e-conomic system, så kan du helt oberoende av ett fysiskt kontor, dokumentera och hantera dina inskannade underlag. Eftersom att underlaget skickas direkt till vårt API så kan din redovisningskonsult får tillgång till dokumentet direkt.

I vår app ’utgifter’ så kan du ta en bild av ditt underlag och direkt specificera vad det gäller. På så sätt kan du, om du vill bokföra underlaget vid ett senare tillfälle, vara säker på att du har all information du behöver även om det var längesedan du dokumenterade underlaget.

Genom att ha aktiverat tilläggsmodulen under din semester, så kan du vara säker på att:

  • All information rörande specifika utlägg är korrekt och specificerad när du kommer hem
  • Din redovisningskonsult får tillgång till underlaget direkt när du skannat in kvittot för ditt utlägg
  • Du kan med gott samvete arbeta mer mobilt och flexibelt när du är på resande fot

Nu kan du få pusta ut genom att arbeta mobilt utan dåligt samvete
Visst känns det skönt? Nu vet du att hanteringen av underlag aldrig kommer bli den samma igen, och samtidigt som du sparar extremt mycket tid, så blir du mer flexibilitet i ditt arbete då det enda du egentligen behöver är din mobiltelefon eller surfplatta. Det spelar alltså ingen roll om du befinner dig på E6:an, i solstolen på Mallorca eller på upptäcktsresa i Vietnam– dina underlag hamnar rätt ändå.

För Start-up, Small Business och Professional kostar tilläggsmodulen skanning 49 kr och går att aktivera så här. Så fort du har aktiverat modulen kan du hämta appen’utgifter’ för iOS i itunes och för android på google play.

Nästa vecka kommer jag berätta om en integration till e-conomic som gör det möjligt för dig att sköta din tidsregistrering på språnget och utan internettäckning.