e-conomic är tillbaka med förbättringar på fakturerings- och bokföringssidan som ska förenkla dina arbetsrutiner. Lär dig hur i detta inlägg.


Vad är förbättrat?

Tidigare har du haft möjlighet att lägga in nya konton, kunder, leverantörer och artiklar medan du bokförde. Du behövde inte avbryta arbetsrutinen för att skapa t.ex. en ny kund eller liknande.
Det var inte nödvändigt att hoppa fram och tillbaka i programmet – du kom snabbare i mål.

Nu kan du dessutom skapa fler kategorier som t.ex. anställda, avdelningar och leveransplatser direkt från sökfönstren som komplement till andra grupper som tidigare saknats. Detta gör det ännu mer tids- och kostnadseffektivt att bokföra i e-conomic.


Bättre flyt i arbetsgången

Med de nya förbättringarna kan du t.ex. skapa en ny avdelning samtidigt som du registrerar en löpande verifikation eller letar fram en leveransadress som ska användas på fakturan. Detta gör bokföringen enklare och leder till reducerad mustid eftersom du enkelt kan ta dig från fält till fält genom att använda ”TAB” eller ”Enter”.
Nedan är ett exempel på hur du enkelt skapar en ny avdelning medan du registrerar ett verifikat. 

Blogginlägg_-_bild-löpande_ny_post

Blogginlägg - avdelning

 

Läs mer om våra förbättringar i den senaste serviceuppdateringen. Vi hoppas att dessa förbättringar ska bli till nytta för dig.
Kom ihåg, du har sex olika sätt att få hjälp på i e-conomic – kostnadsfritt.