Dialog om bokföringsprogrammet e-conomic

Servicearbete på onsdagar kl.05.00-06.00 förlängs fram till april 2017

29. december 2016

Vi har tidigare informerat dig om att vi utfört ett databas arbete varje onsdags morgon från kl.05.00-06.00. Vi har utfört arbetet eftersom att vi är igång att flytta vår databas till en offentlig molnlösning(public cloud) som heter Azure.

Flytten till Azure, innebär att vi delar upp vår nuvarande databas i flera mindre databaser. Detta är en riktigt smart lösning som är fördelaktig för alla våra kunder. Mindre databaser hjälper oss att säkra en stabil drift samtidigt som ditt e-conomic system får ökad hastighet.

Vi har tidigare informerat om att arbetet utförs fram tills årsskiftet 2016/1027. Arbetet har dessvärre tagit lite längre tid än väntat och vi kommer därför fortsätta arbetet varje onsdag kl.05.00-06.00 fram till april 2017.

Nästa databas arbete är planerat den 4:e januari 2017 kl. 05.00-06.00

Vad betyder det för dig?
Varje onsdag mellan kl.05.00-06.00 kan du inte använda programmet eller våra mobil appar och API. Ingen data går förlorad under arbetet.

Varför stänger vi programmet när vi utför arbetet?
Det är viktigt att inga ändringar sker i din bokföringsdata när vi flyttar den och därför stänger vi programmet. Du kan under arbetets gång följa med på vår inloggningssida där vi löpande uppdaterar dig om när arbetet är färdigt. Varje onsdag jobbar vi så snabbt vi kan för att bli färdiga så att du kan använda programmet igen.

Du kan följa med här på bloggen angående fler uppdateringar i programmet.

e-conomic.come-conomic
Skrivet av Elinor Renwall
Kategori: Diverse

Dela

Skriv en kommentar

Din e-postadress kommer inte att visas offentligt.

e-conomic sverige ab