Telefonsupport - bild

Detta inlägg är del 5/6  i serien ”Supporten, lösningsförslagen och människorna bakom”. Här får du möta en supportmedarbetare som ger tips till hur du får mest möjligt ut av de olika supportlösningarna. Temat denna gång är telefonsupporten. Telefonsupporten är kostnadsfri och du kommer i kontakt med oss mellan kl. 09:00–17:00 helgfria vardagar.

 

Vi tar oss tid till dig när du ringer

Har du lagt märke till att du aldrig blir vidarekopplad när du ringer till e-conomic?
När du kontaktar e-conomic telefonsupport:

  • Slipper du trycka dig igenom olika knappval för att komma fram till rätt person.
  • Ringer vi upp dig så snart vi kan om väntetiden skulle vara längre än normalt.
  • Är det supportmedarbetaren som besvarar ditt samtal som hjälper dig med ditt ärende.
  • Tar vi oss även an frågor kring ditt avtal i e-conomic.
  • Har du bara ett telefonnummer (08-562 766 90) att hålla reda på.

 

Anneth PalmgrenMöt Anneth, supportmedarbetare och f.d. friidrottare

Jag frågade Anneth om hon hade några bra tips till vad du som kund kan göra för att underlätta samtalet med telefonsupporten.

– Anneth, vad bör man som kund tänka på innan man kontaktar telefonsupporten?

”Ja, det är bra om du som kund har ditt avtalsnummer redo, då slår vi upp dig i systemet direkt och kan behandla ditt ärende snabbare. Sen underlättar det”, fortsätter hon, ”att du sitter vid datorn med e-conomic igång när du ringer, då blir det lättare för oss att följas åt under samtalet.”

”Å andra sidan är telefonen ett jättebra alternativ när du är på farten”.

– Löser ni alla problemställningar direkt i supporten?

”När det gäller tekniska begränsningar i e-conomic så behöver vi ibland rådfråga teknikavdelningen. Trots det kopplar vi dig inte vidare, utan återkommer med en lösning så fort vi kan. Framförallt tar vi oss alltid tid till dig när du ringer”, avslutar hon.

 

Vi ser fram emot att hjälpa dig när du ringer och kom ihåg – för oss finns inga dumma frågor.