Nu har du haft möjlighet att testa den nya designen under en period. Vi hoppas att du har upptäckt de förbättringar vi har gjort som kommer göra ditt arbete enklare. Nedan beskriver vi några av de förbättrade funktionerna:

Fakturering

Du får ett bättre arbetsflyt när det kommer till fakturering, speciellt när du ska fakturera en ny kund och/ eller en ny artikel. Tidigare skulle kunden registreras innan det gick att fakturera. Hade du sålt en ny vara eller tjänst, så skulle du ut «ut ur fakturan» och lägga in den i artikelregistret innan du kunde gå tillbaka till fakturan. Nu är allt det här möjligt i en och samma process.

Logotyp

De flesta av våra kunder önskar att lägga upp företagslogotypen på sina fakturor. Det har varit möjligt att göra länge men det har varit mycket omständigt. Tidigare var du tvungen att ladda upp logotypen på ett ställe, för att sedan gå till ett annat för att lägga upp logotypen på fakturan. Nu finns det en enkel och smidig «ladda upp logotyp» funktion, som lägger in och placerar logotypen på fakturan på en gång.

Bokföring

Vid bokföring av verifikationer har vi genomfört två ändringar. Den ena är att du själv kan bestämma i vilken ordning och storlek du vill ha fälten. Det betyder att du i högre grad kan anpassa e-conomic till det sättet du önskar att bokföra på. Den andra förbättringen är att du kan söka efter konton/kunder/leverantörer genom att skriva in namn eller eller nummer i t.ex. kontofältet. Tidigare var du tvungen att öpnna en popup-ruta innan du kunde genomföra en sökning.

 

mp79-kassabok