Bloggbild-hjälpfilmer

Detta inlägg är del 4/6 i serien ”Supporten, lösningsförslagen och människorna bakom”. Här får du möta en supportmedarbetare som ger dig tips till hur du får mest möjligt ut av de olika supportlösningarna. Temat denna gång är hjälpfilmer. Hjälpfilmerna är kostnadsfria och finns tillgängliga dygnet runt och du hittar dem i vår Youtube kanal.

 

Har du någonsin varit i behov av support utanför  ordinär kontorstid, så vet du hur frustrerande det kan vara att inte kunna få hjälp. Då kan hjälpfilmerna på Youtube kanalen vara räddningen för dig. Du kanske vill veta hur du stämmer av din bank på ett smart sätt eller hur du lägger upp din logga på kundfakturan?

I takt med att vi utvecklar nya funktioner i programmet så lägger vi upp filmer löpande. Därför kan det saknas hjälpfilmer till vissa funktioner kring e-conomic. Vilka filmer saknar du på kanalen? Kommentera gärna nedan så supplerar vi så fort vi kan.

Filmerna är ett bra verktyg när du behöver sätta dig in i mer eller mindre komplicerade arbetsrutiner, till exempel hur du lägger upp en logga på din kundfaktura eller hur du enklast möjligt stämmer av din bank.

 

David DrukierMöt David, supportmedarbetare och Youtube entusiast

David producerar regelbundet nya filmer som hjälper dig i din bokföring. Jag frågade honom om vad du som kund får ut av filmerna:

”Vi använder otroligt mycket tid och energi på att strukturera och bygga upp filmerna, säger David. Det är viktigt att förloppet är logiskt så att det är enkelt för kunden att hänga med. Dessutom arbetar vi mycket med talet och artikulationen.

– Jag förstår, det är naturligtvis centralt att kunderna kan höra vad läraren säger?

”Ja, det är helt avgörande att läraren talar tydligt så att vi inte tappar kundernas uppmärksamhet och tålamod. Vi får heller inte glömma att filmerna är kostnadsfria och tillgängliga dygnet runt”, konkluderar han.

 

Hjälpfilmerna är guld värd när supporten har stängt och vi hoppas att de är till stor nytta för dig.