Hjälp till att uppdatera en gammal webbläsare, telefonnumret till telefonbolaget eller en rekommendation på en bra skrivare. Våra supportmedarbetare älskar att prata med dig även om samtalet spårar över till andra områden än vår kärnkompetens, e-conomic. Kan vi inte själva besvara din fråga, så hjälper vi dig vidare till någon som kan.

Customer service


Kundservice är en attityd

Titta noga på bilden ovan. Den är tagen en tisdagsförmiddag på etagen där våra supportmedarbetare håller till. (Tyvärr var det ingen av dem som hade tid att vara med på bilden eftersom de talade i telefon eller chattade med kunderna.). I gången mellan två lokaler står det skrivet på väggen med stora bokstäver, ”Customer service is an attitude – not a department.”. Det är med den inställningen som vi hjälper dig när du kontaktar oss.

 

Relevanta exempel från vardagen

”Vi lägger inte på luren bara för att din fråga inte handlar om e-conomic, eller om vi inte kan svara på det du som kund frågar om”, berättar supportmedarbetaren Hannes. ”Det händer att vi gajdar en kund i hur man hämtar och installerar en ny webbläsare, så att de kan få fullt utbyte av e-conomic.

Det har också hänt att våra kunder har visat så stor tillit till oss, att de frågat om vi kan rekommendera en bra skrivare eller om vi tillfälligtvis kan numret till Telia – det fixar vi naturligtvis också”.

Då och då får vi i supporten frågor som kräver expertkunskap t.ex. från en redovisningskonsult. Då hänvisar vi hellre till en relevant expert där kunden kan få hjälp. Vi vill ju inte undergräva samarbetet vi har med byråerna.

I samband med redovisningsfrågor kan man få hjälp med att hitta en redovisningskonsult eller revisor på vår webbplats. Vi tar kundservice på största allvar”, avslutar Hannes.
För att aldrig glömma vad du som kund betyder för oss så har vi helt enkelt skrivit det på väggen.

”Customer service is an attitude – not a department.”.